Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

OpenOffice.org 3.2.1




Sebuah saingan kredibel untuk MS Office, OpenOffice.org termasuk aplikasi yang kuat untuk membuat dokumen teks, spreadsheet, persembahan, diagram, dan database, serta dokumen-dokumen HTML dan XML. Tidak hanya membolehkan anda mengedit dokumen asas, seperti surat dan faks, tetapi juga menangani persamaan dan dokumen-dokumen yang kompleks dan multi dengan bibliografi, jadual rujukan, dan indeks.

Antara muka yang mirip dengan MS Office, dan bahkan maju Pejabat pengguna akan mencari hampir semua yang mereka sedang digunakan untuk: template, ciri-ciri gotong-royong (versi, merakam perubahan), macro, dan bahkan bahasa pengaturcaraan. OOo, kerana itu dikenali, membolehkan anda membuka dan menyimpan dokumen-dokumen dalam format yang pelbagai seperti format MS Office, PDF, HTML, dan XML. Hal ini juga boleh mengimport fail dari format tersebut, serta WordPerfect dan lain-lain. Namun, biasanya menyimpan gambar dalam format OpenDocument open-standard Oasis XML, untuk keserasian maksimum dengan aplikasi lain.

Versi terbaru dari OpenOffice telah melihat lonjakan pertumbuhan dalam sambungan yang sedia untuk program tersebut. Ini termasuk template untuk penulis profesional, alat eksport untuk kefungsian dua arah dengan Google Documents, penerbitan blog, dan lain-lain. bantuan penerbitan Blog terutama mogok kita sebagai kawasan alami untuk pengolah kata untuk tumbuh ke arah.

Kami senang mendapati bahawa kestabilan sudah membaik juga. Tidak diragukan lagi, yang OpenOffice.org pelbagai bahasa dan crossplatform adalah pilihan menarik bagi sesiapa pun dalam mencari sebuah office suite alternatif.

Keterangan Penerbit
Dari OpenOffice.org:

OpenOffice.org adalah baik produk open source dan projek. Produk adalah multiplatform office suite produktiviti. Hal ini termasuk aplikasi desktop seperti pengolah kata, program spreadsheet, pengurus persembahan, dan program gambar, dengan antara muka pengguna dan set ciri-ciri serupa dengan suite pejabat yang lain. OpenOffice.org juga bekerja telus dengan pelbagai format fail, termasuk Microsoft Office. Lokalisasi dari OpenOffice.org yang terdapat dalam 27 bahasa, dengan lebih terus-menerus ditambah oleh masyarakat. OpenOffice.org berjalan pada Solaris, Linux (termasuk PPC Linux), dan Windows. Ditulis dalam C + + dan dengan API berdokumen berlesen LGPL open source dan protokol SISSL, OpenOffice.org membolehkan setiap pemaju yang mempunyai pengetahuan untuk manfaat dari sumbernya.

Apa yang baru dalam versi ini:

* Meningkatkan kelajuan startup
* Sokongan untuk Microsoft Office 2007 file
* Enkripsi sokongan untuk Microsoft Word 97, 2000, XP fail
* Database bentuk sekarang menyokong zoom
* Impress menyokong komen
* Pivot jadual Import dari Microsoft 2007 dokumen Excel
* Peningkatan semacam, sel penggabungan, dan menyalin kompleks dan ciri paste pada Pembersihan

OpenOffice.org 3.2.1

Download Now (148MB)
Tested spyware free

0 comments: